1. Kobieta z wydm 9/10
2. Twarz innego 8/10
3. Pułapka 8/10
Jakie jego filmy warto jeszcze obejrzeć??
ponoć Rikyu cholernie dobre,ale czy to prawda to ci nie powiem.
filmy Teshigahary jakie widziałem:
Antonio Gaudi
Twarz innego
Kobieta z wydm
Pułapka
wszystkie po 8+ (z tym że najbardziej lubię Tanin no kao jako że był to mój pierwszy kontakt z tym autorem). Kobieta z wydm do połowy 10 i miejsce wśród najwybitniejszych,pierwsze pół-godziny Pułapki 9.
Właściwie każde mogloby być arcydziełem,gdyby reżyser na siłe nie powstawiał (przeważnie do każdego) elementów które psują wiarygodnośc historii. zdjęcia i muzyka (właściwiej krótkie doskonałe dzwięki) dopasowane do perfekcji. wyszukaną wizualnością jego filmów przebija go tylko Masaki Kobayashi. Twarz innego i Pułapke śmiało moznaby włączyć do zbioru KWAIDAN a i tak pewnie nikt by się nie pokapował ;) na pewno jeden z najlepszych japońskich rezyserow z jakimi miałem stycznośc.
1. Twarz innego 9/10
2. Kobieta z wydm 9/10
3. Pułapka 8/10
Pewnie warto też obejrzeć "Człowieka bez mapy" czyli jego czwartą i zarazem finałową kolaborację z Kôbô Abe. Niestety cały czas jestem jeszcze przed obejrzeniem tego filmu.
1. Kobieta z wydm 9+/10
2. Twarz innego 9/10
3. Pułapka 8/10
4. Rikyu 8/10
5. Antonio Gaudi 8/10
6. Księżnicza Go 8-/10
7. Człowiek bez mapy 7+/10
8. Żołnierze na lato 5/10
Króki metraż
1. Ako 7+/10
2. Hokusai 7/10
3. Ikebana 6+/10
4. Tokyo 1958 6/10
5. Jose Torres I i II 5/10
Genialny reżyser. Jeden z najbardziej reprezentatywnych twórców nowej fali. Kobieta z Wydm to kino najwyższej jakości.
1. Kobieta z wydm
2. Pułapka
3. Twarz innego
4. Człowiek bez mapy
http://kinofil24p.blogspot.com/2013/06/teshigaharaabetakemitsu.html