Kurosawa poprosił Toshiro Mifune, by wzorował on sposób poruszania się swojego bohatera na zwierzętach, szczególnie na lwach. Reżyser wpadł na ten pomysł po obejrzeniu filmów przyrodniczych pary badaczy - Martina E. Johnsona i Osy Johnson.
Mąż i żona są przedstawieni w filmie jako cudzoziemcy. Ubrania, które noszą są połączeniem tradycyjnych koreańskich i japońskich strojów. Jednakże miecz, którego używa mąż nie jest koreańską bronią używaną w tamtym okresie.
W lesie, w którym kręcono zdjęcia nawet w południe było zbyt ciemno. Aby rozwiązać ten problem, Kurosawa i odpowiedzialny za zdjęcia Kazuo Miyagawa, musieli pożyczyć wielkie lustro, w którym odbijano promienie słoneczne. Dodatkowo, żeby obijane światło wyglądało bardziej naturalnie, przepuszczano je przez liście i pnie drzew.
Zdjęcia kręcono w Tokio, Kioto i Nara (Japonia).
W scenach z ulewą przed bramą świątyni Kurosawa zauważył, że na taśmie zupełnie nie będzie widać padającego deszczu, gdyż był za jasny. Ekipa rozwiązała ten problem poprzez wlanie czarnej cieczy do maszyny "produkującej" deszcz.
Podczas realizacji filmu ekipa często wypytywała Kurosawę o znaczenie scenariusza. Reżyser wtedy i później, w swojej biografii, odpowiadał że "Rashomon" jest odzwierciedleniem życia, a życie nie zawsze ma oczywiste znaczenie.
Muzyka do sceny wizji żony była dostępna dopiero po zakończeniu produkcji filmu. Okazało się, że muzyka zgadza się z akcją i sceny nie trzeba przemontowywać.